GPP Ekologia
Menufacebook

aktualności

21.10.2024 - Kilka ważnych zasad prawidłowego przygotowania odpadów do recyklingu


Chcesz przyczynić się do skuteczniejszego recyklingu?
Oto kilka ważnych zasad prawidłowego przygotowania odpadów do wyrzucenia!

  • Czy przed wyrzuceniem należy myć zużyte opakowania?
Nie, chyba że gmina wyraźnie tego wymaga. Mycie opakowań zwiększa zużycie wody, więc warto tego unikać. Pamiętaj jednak, aby całkowicie opróżnić opakowanie!
  • Czy wyrzucając odpady papierowe należy usuwać zszywki do papieru?
Małe elementy, takie jak zszywki, można zostawić - nie przeszkodzą one w procesie recyklingu. Większe rzeczy, takie jak okładki czy ramki, należy oddzielić przed wyrzuceniem.
  • Czy trzeba usuwać etykiety z opakowań?
Nie, chyba że etykieta wykonana jest z folii termokurczliwej (PVC). Wtedy należy ją usunąć z opakowania. Dobrą praktyką przy zakupie jest wybieranie butelek, na których etykieta nie pokrywa więcej niż 75% powierzchni opakowania. Większa etykieta utrudnia identyfikowalność na sortowni, co może negatywnie wpłynąć na proces recyklingu.
  • Pamiętaj, aby zgnieść opakowanie przed wyrzuceniem! Zgniatanie odpadów przed wyrzuceniem oszczędza miejsce w pojemnikach, ułatwia transport, a także zmniejsza emisję spalin związaną z przewozem odpadów. Zgniecenie butelki redukuje jej objętość o około 80%!

Dbajmy o środowisko, segregując odpady świadomie!

zdjęcia

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Stowarzyszenie GPP Ekologia, ul. Aleje Jerozolimskie 155 lok 52, 02-326 Warszawa. Przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO w celach statystycznych, marketingowych i analizowaniu ruchu na stronie internetowej. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords. Dane będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat. Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia. Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo zablokować tę opcję samodzielnie w ustawieniach przeglądarki.Akceptuję
Do góry